Felanmälan hyresgäst

Gör val för felanmälan alternativt förfrågan om servicearbete nedan:

Om ni får problem med er uppkoppling (internet) finns det några saker ni själva kan kontrollera innan ni gör en felanmälan till Allicon avseende fiberfastighetsnätet:

  1. Säkerställ att felet inte ligger i internetleveransen från er internetleverantör.

  2. Säkerställ att felet inte ligger i er egen aktiva utrustning (såsom router, switch etc). Testa alltid att starta er egen aktiva utrustning.

Kvarstår felet efter ovanstående felsökning? Gå vidare med en felanmälan enligt nedan:



För upplevda problem med tjänster i det aktiva nätet (såsom managerad Wi-Fi-tjänst och uppkoppling via Allicon), gör felanmälan enligt nedan:

Observera att detta enbart gäller tjänster vilka är avtalade med och levereras via Allicon (i annat fall vänd er direkt till er tjänsteleverantör - för felanmälan av tjänst via ModernLink finns det en genväg nedan)

För upplevda problem med tjänster relaterat till mobil inomhustäckning vilket är avtalat med och levereras via Allicon, gör felanmälan enligt nedan:



Vid behov av servicearbeten (såsom extra fiberuttag, flytt av befintligt fiberuttag eller spridningsnät Kategori 6A) gör en förfrågan enligt nedan


Felanmälningar hanteras i enlighet med avtalad servicenivå.

För frågor om status för ett pågående felärende eller förfrågan om servicearbete går det alltid att kontakta oss via vår kundservice på telefonnummer +46 (0)8 428 45 850

Var beredd att uppge det ärendenummer som ni blivit tilldelad för det aktuella ärendet.