Felanmälan hyresgäst

Gör val för felanmälan alternativt förfrågan om servicearbete nedan:

Om ni får problem med er uppkoppling (internet) finns det några saker ni själva kan kontrollera innan ni gör en felanmälan till Allicon avseende fiberfastighetsnätet:

  1. Säkerställ att felet inte ligger i internetleveransen från er internetleverantör.

  2. Säkerställ att felet inte ligger i er egen aktiva utrustning (såsom router, switch etc). Testa alltid att starta er egen aktiva utrustning.

Kvarstår felet efter ovanstående felsökning? Gå vidare med en felanmälan enligt nedan:


FELANMÄLAN: FIBERFASTIGHETSNÄTET

För upplevda problem med tjänster i det aktiva nätet (såsom managerad Wi-Fi-tjänst och uppkoppling via Allicon), gör felanmälan enligt nedan:

Observera att detta enbart gäller tjänster vilka är avtalade med och levereras via Allicon (i annat fall vänd er direkt till er tjänsteleverantör - för felanmälan av tjänst via ModernLink finns det en genväg nedan)

FELANMÄLAN: AKTIVA NÄTTJÄNSTER VIA ALLICON
FELANMÄLAN: INTERNETTJÄNST VIA MODERNLINK

För upplevda problem med tjänster relaterat till mobil inomhustäckning vilket är avtalat med och levereras via Allicon, gör felanmälan enligt nedan:

FELANMÄLAN: MOBILTÄCKNING


Vid behov av servicearbeten (såsom extra fiberuttag, flytt av befintligt fiberuttag eller spridningsnät Kategori 6A) gör en förfrågan enligt nedan

FÖRFRÅGAN: SERVICEARBETEN

Felanmälningar hanteras i enlighet med avtalad servicenivå.

För frågor om status för ett pågående felärende eller förfrågan om servicearbete går det alltid att kontakta oss via vår kundservice på telefonnummer +46 (0)8 428 45 850

Var beredd att uppge det ärendenummer som ni blivit tilldelad för det aktuella ärendet.